We merken een toenemend aantal discussies online over sommige modellen van de Amazon Firestick die af en toe geen geluid produceren tijdens het kijken naar IPTV. In deze gids bieden we oplossingen om het probleem op te lossen wanneer je het tegenkomt.
Controleer Of Het TV-geluid Aan Is
Dit lijkt misschien het eerste dat je al hebt gecontroleerd, maar sommige van jullie hebben misschien hun TV op stil staan. Het is dus altijd goed om dit even te controleren door het volume van je TV omhoog te draaien. Hiermee wordt de mute-functie uitgeschakeld en is het TV-geluid klaar voor de volgende stappen.Zorg ervoor dat je de beste IPTV-app gebruikt volgens onze gids.Herstart De Firestick App
Het probleem kan ontstaan door de app zelf die een fout bevat of intern is vastgelopen. De volgende stap is om de app geforceerd opnieuw op te starten. Volg hiervoor de onderstaande instructies.Als dit niet helpt, ga dan verder naar de volgende stappen. Mocht je Firestick blijven opnieuw opstarten, bekijk dan onze nieuwste gids hierover.Controleer De Audio-instellingen Van De Firestick
Soms kan het probleem worden veroorzaakt door een actieve audio-instelling. Het is verstandig om deze uit te schakelen en te kijken of dat het geluidsprobleem oplost. Volg de onderstaande stappen.Ga nu terug naar de app en kijk of je nu geluid hebt. Zo niet, ga dan naar de volgende stap.Controleer De Surround Sound-instellingen Op De Amazon Firestick
Je kunt soms problemen ondervinden met de surround sound-instellingen van je Firestick, vooral als je oudere luidsprekers gebruikt die geen surround sound ondersteunen. Het is ook verstandig om deze instellingen te controleren, zelfs als je geen surround sound hebt, om te zien of dit de oorzaak van je geluidsprobleem is.Door bovenstaande stappen te volgen, verhelp je eventuele problemen met het surround geluid op je Amazon Firestick.Controleer Of Er Een Update Voor De Firestick Beschikbaar Is
Het is belangrijk om af en toe te controleren op updates, zodat je Firestick optimaal presteert en eventuele bugs verhelpt, waaronder het geluidsprobleem dat je ervaart. Volg de onderstaande instructies.Zo update je de Firestick (of andere Amazon-apparaten) om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneert en bugs worden opgelost. Mocht je Firestick afstandsbediening ooit niet meer syncen met de Firestick, volg dan onze gemakkelijke gids over hoe je je Firestick afstandsbediening kunt resetten.Herinstalleren Van De App Zonder Geluid
Het kan nodig zijn om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Volg hiervoor de onderstaande instructies.Dit kan het probleem oplossen. Indien niet, ga dan naar de laatste stap van onze gids, waarbij je buiten de Firestick zelf moet kijken naar eventuele fysieke schade aan het apparaat of de kabels.Controleer De Kabelverbindingen
Verwijder de firestick van de voeding, haal de HDMI-kabel los en controleer deze op beschadigingen of slijtage. Controleer ook de uiteinden van de HDMI-kabel om er zeker van te zijn dat ze goed bevestigd zijn.Als de HDMI-kabel in orde lijkt, sluit deze dan opnieuw aan op de TV (bij voorkeur een andere HDMI-poort) en de Firestick. Het kan nuttig zijn om een andere HDMI-kabel te gebruiken om uit te sluiten dat het probleem in de kabel zelf zit.Als de kabel goed lijkt en op andere HDMI-apparaten werkt, ga dan naar de finale stap hieronder.Probeer Je Firestick Op Een Andere TV
Schakel je Firestick uit en neem deze mee naar een compleet andere TV in je huis of naar die van een vriend. Sluit het aan met een nieuwe HDMI-kabel die is verbonden met een ander werkend HDMI-apparaat van de TV.Deze stap is een zekere manier om te zien of de Firestick defect is. Als hij niet werkt met een nieuwe TV en kabel, en als je een extra stroomkabel hebt, begin dan te overwegen om de Firestick terug te sturen als deze nog onder garantie is.Lees ook ons artikel over wat te doen als je IPTV problemen hebt met audio-sync. We hopen dat deze gids je heeft geholpen. Mocht je de bovenstaande stappen hebben geprobeerd en nog steeds geen geluid hebben op slechts 1 app, dan is het verstandig om contact op te nemen met de klantenservice van de app, of dit nu een IPTV-provider of een andere app is.Conclusie
Door de bovenstaande stappen te volgen, kun je elk geluidsprobleem op je Firestick verhelpen, of het nu gaat om geluid naar je TV, hoofdtelefoons of surround sound-systemen. De bovenstaande stappen helpen je om elk soort geluidsprobleem op te lossen.