
Feyenoord weerlegt kritiek: 'Prijzen zijn vergelijkbaar met PSV'
Feyenoord verwerpt de kritiek dat de goedkoopste seizoenkaart duurder is dan bij Ajax en PSV. Commercieel directeur Ruud van der Knaap verdedigt de prijsverhoging van 3,3 procent en stelt dat de prijzen vergelijkbaar zijn met die van PSV.
Het verlengen van de seizoenkaart is bij Feyenoord altijd een groot succes; jaarlijks verlengen bijna alle seizoenkaarthouders, van de in totaal 33.000, hun kaart. "En daar zijn we ook heel blij mee, dat betekent dat veel mensen enorm betrokken zijn bij hun club. Het verlengingspercentage ligt op 99,5 procent, dat zegt wel wat", aldus Van der Knaap tegenover het Algemeen Dagblad.Feyenoord wil echter ook andere fans de kans geven om een wedstrijd bij te wonen. "We willen dat meer mensen de unieke sfeer in de Kuip kunnen ervaren, want dat zijn de supporters van de toekomst", vervolgt de commercieel directeur. Hij legt uit hoe hij dit wil realiseren: "We willen het aantal no-shows terugdringen; het aantal seizoenkaarthouders dat niet komt en hun kaart niet doorgeeft aan iemand anders of via Ticket Exchange beschikbaar stelt. Bij topwedstrijden ligt dit percentage op 2 à 3 procent, maar soms kan het oplopen tot 20 procent. Dat is zonde.’Daarnaast voert de Rotterdamse club een belangrijke wijziging door: de fysieke seizoenkaart verdwijnt. "In plaats daarvan kunnen supporters gebruik maken van een toegangsbewijs in de Feyenoord App. Er was sprake van verwarring: mensen konden gebruik maken van hun kaart of een QR-code. Dit hielp misbruik in de hand; soms circuleerden er meerdere screenshots van een code. Met één digitaal systeem weten we ook beter wie er precies het stadion bezoekt", stelt Van der Knaap.