Feyenoord onthult nieuw thuisshirt: fans uiten kritiek over één specifiek detail
Feyenoord heeft op dinsdagochtend het thuisshirt voor het seizoen 2025/26 onthuld. De reacties op sociale media tonen dat supporters de prijzen van het shirt, geproduceerd door kledingsponsor Castore, stevig vinden. Daarnaast is er onvrede over de weergave van hoofdsponsor MediaMarkt.
Het nieuwe thuisshirt van Feyenoord is veranderd ten opzichte van het afgelopen seizoen. Waar de kraag en mouwen vorig jaar nog zwart waren, is er dit keer gekozen voor een combinatie van rood en wit. Ook het logo van de kledingsponsor is nu goud in plaats van zwart. Het logo van hoofdsponsor MediaMarkt heeft eveneens een gouden omlijsting.Niet alle supporters zijn blij met dit laatste detail. "Dat goud rondom MediaMarkt was niet noodzakelijk," laat een fan weten onder de post op X waarin het nieuwe shirt wordt gepresenteerd. "Het broekje is prachtig! Het shirt ook, maar ik heb twijfels over de gouden rand bij MediaMarkt. Misschien wennen we eraan," schrijft een andere supporter. "Is dat echt goud? Geen wonder dat de prijs weer omhoog is gegaan," zegt een derde fan.Het shirt kan in de Feyenoord-fanshop worden gekocht voor 100 euro, terwijl de Pro-uitvoering 140 euro kost. "Het is prachtig, maar opnieuw veel geld voor waarschijnlijk matige kwaliteit," toont een supporter zich kritisch. "Maak de prijs wat toegankelijker, Feyenoord," stelt een ander. "100 euro voor een Castore-shirt," reageert een derde supporter.